- نظرات : بدون نظر - بازدید [ 56 ] - سه شنبه, 27 اسفند 1398

علائم و نشانه های بیماری کرونا

علائم و نشانه های بیماری کرونا 5 out of 5 based on 2 ratings.
علائم و نشانه های بیماری کرونا

شايع ترين علائم 19‐COVID تب ، خستگي و سرفه خشك است. برخي از بيماران ممكن است درد ، احتقان بيني ، آبريزش بيني ، گلودرد يا اسهال داشته باشند. اين علائم معمو ًلا خفيف است و به تدريج شروع مي شود. برخي از افراد آلوده مي شوند اما علائمي  ندارند و احساس ناخوشي نمي كنند. بيشتر افراد )حدود 80٪( بدون نياز به درمان خاص ، از اين بيماري بهبود مي يابند. از هر 6 نفري كه مبتلا به 19‐COVID مي شوند 1 نفر به طور جدي بيمار مي شوند و در تنفس دچار مشكل مي شوند. افراد مسن و افراد داراي مشكلات پزشكي اساسي مانند فشار خون بالا ، مشكلات قلبي يا ديابت بيشتر احتمال دارد به بيماري جدي مبتلا شوند. حدود
٪2 از مبتلايان به اين بيماري فوت شده اند. افراد مبتلا به تب ، سرفه و مشكل در تنفس بايد به دنبال مراقبت پزشكي باشند.

ویروس جدید کرونا ابتدا با تب خفیف حضور خود را در بدن میزبان اعلام می کند. کمی پس از تب، بیمار دچار سرفه های خشک می شود. گاهی اوقات، تب انقدر خفیف است که تشخیص داده نمی شود، بنابراین توجه به سرفه های خشک بی اگر دچار  علائم اولیه بیماری شامل تب، لرز، سردرد ، سرفه خشک، عطسه، آبریزش بینی و گرفتگی بینی ، احساس خستگی ، درد عضلانی ، احساس ناراحتی در قفسه سینه ، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است که جزو اصلی ترین علائم بیماری کرونا شناخته می شوند. همچنین در مواردی  مشکلات گوارشی نیز به مرور ایجاد می شود.
به طور کلی، ابتدا علائم ساده و معمولی هستند و به مرور شدت پیدا می کنند.در صورت شدن به پزشک مراجعه کنید و در صورت ابتلا به بیماری کرونا تا زمان بهبود در خانه بمانید و برای انتقال ندادن ویروس از اطرافیان خود فاصله بگیرید و نکات بهداشتی را کاملا رعایت کنید.
دست های خود را بارها در هر روز با آب و صابون حداقل برای مدت 20 ثانیه بشویید، بخصوص پس از رفتن به حمام، پیش از خوردن غذا و پس از گرفتن بینی، عطسه کردن یا سرفه کردن.

اگر آب و صابون در دسترس نیست، از پد الکلی با حداقل 60% الکل استفاده کنید.
حائز اهمیت است. حدودا 7 الی 10 روز بعد از سرفه ها، بیمار دچار تنگی نفس می شود، به مرور تب و تنگی نفس، شدت پیدا می کند و بیمار را راهی بیمارستان خواهد کرد.
لازم است به محض مشاهده علائمی مانند تب، سرفه و تنگی نفس به پزشک مراجعه کنید و از نظر ابتلا به ویروس کرونا بررسی شوید.
 بيش از 1 متر )3 فوت( از فردي كه مريض است فاصله بگيريد.

کلینیک تخصصی تغذیه و رژیم درمانی دکتر رفیقی

مرتبط با موضوع